Ho Bugt Sejlklub - COVID-19 Pandami regler for Bad'et.

Ho Bugt Sejlklubs bestyrelse har i samarbejde med Morgenbader udvalget undersøgt mulighederne for at åbne saunaen under denne COVID-19 Pandami. Efter samråd med sundheds myndighederne, Statens serum institut, kulturministeriet og andre COVID-19 ramte foreninger er dette regelsæt blevet udarbejdet.

Vi beder alle respektere reglerne

Når du ankommer

1. Ved eventuel kø ventes udenfor, indtil én af de 6 personer har forladt bygningen. Der henstilles til, at saunaen udelukkende anvendes efter ét havbad eller sejler- og surferaktiviteter på havet.
  2. Brug kugle-rammen uden for døren til Bad'et, så man kan se hvor mange der er i lokalet.
  3. Sprit hænder ved ankomst og ved behov. Dispensere findes udenfor og indenfor yderdøren.
  4. Mundbind bæres ved ankomt og når man forlader Badet. Mundbindet følger dit tøj, tøj af mundbind af, tøj på mundbind på. Ingen mundbind i Saunaen.
  5. I saunaen sidder du på et medbragt tørt badehåndklæde, der dækker kontaktoverflader til træet. Nederste bænk må ikke anvendes.
  6. Benyt vådservietterne udenfor saunadøren til at aftørre sauna- og dørhåndtag efter brug.

Saunaen er varm og kan benyttes:

I tidsrummet kl. 05.30 – 8.00.
og igen fra kl. 12:00 - 21:00

Kl. 9.00 – 12.00 udføres daglig rengøring af omklædningsrum og sauna, hvorefter ovnen automatisk tændes igen indtil kl. 20.00. Ved senere brug af saunaen kan ovnen tændes hver time manuelt ved kontakten ude i gangen. Saunaens opvarmningstemperatur er 90 °C.

Udvis fleksibilitet og sund fornuft under ophold i klublokalerne, ligesom vi henviser til, at det grundet den mindre kapacitet ikke er muligt at medbringe gæster eller benytte saunaen med samme hyppighed, som du kunne ønske eller har haft for vane at gøre før COVID-19 pandamien.

Send email hvis du er smittet.

Send en e-mail til covid@hbsejlklub.dk, hvis du konstateres COVID-19 smittet og har været i sejlklubben, mens du var smittebærer. I mailen skriver du, hvornår du har opholdt dig i sejlklubben. Persondata behandles fortroligt. Formålet er hurtigt at stoppe en eventuel smittekæde ved at informere de personer, der har været i nærheden og som så efterfølgende skal forholde sig efter myndighedernes anvisning (selvisolation med mere).

Pas på hinanden - i og på havet, såvel som i klublokalerne.

November 2020